• سه شنبه ١٠ بهمن ١٤٠٢-١٠:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٨٤
اقراریان تذکر داد:

وضعیت ترافیک تهران بسیار رنج آور است/ برای روزهای پایان سال چاره اندیشی شود

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، وضعیت ترافیک تهران را بسیار رنج آور خوانده و خواستار چاره‌اندیشی دستگاه‌های مربوطه برای روزهای پایانی سال با توجه به افزایش تعداد سفرها در شهر تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ابراز امیدواری از اینکه در فضای پسا بیانیه گام دوم همه افرا، شخصیت‌ها و گروه‌ها بازخوانی و نگاه ویژه‌ای به نکات و بیانات رهبری در برنامه گام دوم داشته باشند؛ به ویژه توجه به تأکید رهبری بر مسئله حرکت به سمت کادرسازی و جوان گرایی اظهار داشت: امیدواریم با به کارگیری نیروهای جوان، خلاق و نوآور که کشور سرشار از این نیروهاست؛ شاهد حل و فصل مشکلات و گره‌های مردم و کارآمدی بیش از پیش دستگاه‌ها و نهادها باشیم. 
اقراریان در ادامه در خصوص بی‌توجهی شهرداری تهران نسبت به مکاتبات و تذکرات شورا انتقاد کرده و گفت: متأسفانه شهرداری تهران اهتمام و توجهی به مکاتبات شورا نداشته، فرآیند پاسخگویی بسیار طولانی و در بیشتر موارد جنبه رفع تکلیف دارد. از شهرداری تهران درخواست می‌شود گزارشی از وضعیت قراردادها در حوزه حمل و نقل اعلام کند. مقرر شده بود هر ماه گزارشی از روند کار و میزان پیشرفت ارائه شود. شهردار تهران اعلام کند چه تعداد از اتوبوس‌هایی که در جلسات گذشته قول آن را داده بود؛ عملیاتی شده و به صورت واقعی وارد خطوط شده است. 
رئیس کمیته نظارت در ادامه اظهاراتش وضعیت ترافیک تهران را بسیار رنج آور خوانده و متذکر شد: مسئله ترافیک تهران، تبدیل به مسئله‌ای شده است که دیگر ساعت مشخصی نمی‌شناسد و جز در نیمه شب، تقریباً در تمام ساعات، در پایتخت شاهد ترافیک در تمام مناطق هستیم. مسئله ترافیک، ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مسئله حقوق عامه و حقوق شهروندی است؛ در ادوار گذشته مدیران مسئولیت‌هایی داشتند که گاهی با ترک فعل‌هایشان سبب شده‌اند که امرز تهران، در شرایط بغرنجی قرار گیرد. 
وی افزود: میلیون‌ها لیتر بنزینی که با یارانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، در این ترافیک سوخته و هوای شهری را که ما و فرزندانمان در آن نفس می‌کشیم؛ آلوده می‌کند. این‌ها مسائلی است که تهران با آن‌ها مواجه است لذا درخواست می‌شود با توجه به افزایش تعداد سفرها در روزهای پایان سال، این مسئله با همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک مدیریت شود تا حداقل شهروندان تهرانی در این ترافیک اعصاب خردکن و سرسام آور رنج کمتری را متحمل شوند. 
اقراریان در پایان با تأکید بر این که حل مسئله ترافیک یک شبه امکان پذیر نیست و راهکار بلندمدت می‌طلبد؛ بیان کرد: مدیریت ترافیک در سطح تهران برای روزهای پایانی سال مسئله‌ای بسیار جدی است و ضرورت دارد در کنار قرارگاه‌هایی که امروز در شهرداری تهران وجود دارد، قرارگاهی نیز برای ترافیک تهران برای روزهای آخر سال در نظر گرفته شود تا شهروندان کمتر آزار ببینند. 
 
کد خبر: 3-212

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: